Teaching Plan
指導力向上委員会のための公開授業。
Date
5th period on October 10th, 2006
Class
2-1 of Hyogo Senior High School
Procedures
0:00-0:05 Warm-up: Pair conversation practice on page 153
0:05-0:10 Vocabulary: Check the meaning of vocabularies at the bottom of page 152-5
0:10-0:15 Question and Answer: Answer the students' question in their preparation
0:15-0:25 Translation by recasts: Check the meaning of each sentence of Part 1
0:25-0:30 Reading aloud (1): Pair reading practice of Part 1
0:30-0:40 Explanation of the text: Explain the structure and expressions in the text
0:40-0:45 Reading aloud (2): Buzz reading practice of Part 1 (if time remains)
0:45-0:45 Lisning: Listen to Part 2, writing down segments of each sentence (if time remains)
Comments
- Skill Trainingの授業になっている。もっと内容重視で。
- 訳+説明は補足プリントへ逃がしてやることで時間短縮が可能。
- なるべくプリントなど、補助教材を使わずに授業をすることが今のテーマ。
- 優先事項は、内容よりも予習の徹底とその確認にあるのは事実。このあたりは、教師の価値観の問題になってしまう。
- 発音が日本語っぽい。もっと英語らしい発音で。
- 音読の先へ! >> 動機付け、達成感、Reading Strategyなど。